Lördag kväll, tacoomys & film.

Har varit en lugn men härlig lördag. var ute och åkte pulka förut med en del folk, var faktiskt jätte kul, blir nog imorgon igen om vi känner oss lika hurtiga då. =) 

Ikväll har jag och Björn varit hemma hos mamma & pappa och lagat tacoos, sett två jätte bra filmer, varrav en vi missade halva, men hade sett den tidigare. Den första vi såg gick på tvåan faktiskt, inte ofta man ser på den kanalen.. Men filmen hette iallafall "Eternal sunshine of a spottless mind". Var en väldigt djup film, en film i min smak alltså. Jag erkänner mig vara en sån där grinande flick-flicka som älskar romantiska sorgliga draman. Töntigt? Ja kanske, men mysigt. :) Denna filmen var dock väldigt speciell och ganska svår, fick en att tänka till och om jag förstod rätt var budskapet ungefär  att ta vara på sina minnen och inte glömma allt som satt sina små spår till den människan man har blivit. Tänk vad små saker som påverkar ens liv, som avgör hur hela ens framtid ska bli. Tänk efter, vad hade kunnat förändrat hela era liv, det finns så mycket som hade kunnat blivit helt tvärt om man bara tagit en annan buss just den dagen, inte varit på den platsen just då.. osv osv..

Den andra filmen vi såg har jag sett många många gånger, "A second chans" och den är oslagbar. ´Det är en film som man blir lika rörd av varje gång man ser den. Verkligen att rekomendera! =) Andra som satt sig fast hos mig är;
"A walk to remember", "Livsverket", och "If only". Har ni

Funderar på att spara mina få pengar så jag kan köpa mig en kamera snart, har ett scrapbookalbum att fylla också tillsammans med min pojkvän som han fick av mig i julklapp. Sedan är det så mycket man önskar att man hade på bild som bara finns kvar som minnen, och mitt minne är inte min bästa vän (eller hur, sara?). Självklart försvinner aldrig ens starkaste, finaste minnen, men att ha det på bild är något speciellt. Väcker minnena till liv på ett annat vis. Ja, en kamera får mitt nästa inköp bli när ekonomin ser lite bättre ut än vad den gör just nu. :)

Nu ligger Björn och sover bakom mig i sängen, under sängen ligger Molly, min hund, på mage och särar på hennes korta tjocka små ben som om hon bara vill störa en så mycket av synen att man ska gå härifrån. Får väl lyda signalerna och krypa till sängs jag med.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Söt header!

2009-01-25 @ 16:21:52
URL: http://hexagon.blogg.se/
Postat av: sara

Haha, Nej Anna, det är tur rava sitter fast. :) Åh våra mysfilmer, en heldag imorn med dom väl? JAA! :)

2009-01-25 @ 17:24:56
URL: http://saravidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0